این بار انجمن نجوم خیام، بارش شهابی را از سواحل مکران در تاریخ 23 , 24 آذر رصد کرد.

برای مشاهده گزارش کامل و ادامه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


کوه های مینیاتوری




گزارش تور گردشگری رصدی بارش شهابی جوزایی انجمن نجوم خیام زاهدان

چابهار، آذرماه 96

تور بارش شهابی جوزایی انجمن نجوم خیام زاهدان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین برنامه‌های انجمن امسال در چابهار با حضور 43 نفر از علاقه مندان به آسمان شب، دانشجویان و اعضای انجمن در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 23 و 24 آذر ماه 96 به مقصد چابهار برگزار گردید.

در صبح روز نخست، بر اساس سین از پیش تعیین‌شده برنامه‌ بازدید از پاساژهای تجاری منطقه آزاد انجام گرفت.

گشت و گذار در کوه‌های مینیاتوری حدفاصل لیپار و بریس با حضور کارشناس زمین‌شناسی و ارائه توضیحات لازم درخصوص چگونگی تشکیل این پدیده‌های زمین‌شناختی از دیگر فعالیت‌ها بود. درادامه و با نزدیک‌شدن به ساعات پایانی روز، شرکت‌کنندگان به تماشای غروب خورشید در ساحل کمپ گردشگری واقع در 20 کیلومتری روستای بریس پرداختند.

با تاریک شدن هوا، رصد آسمان پرستاره منطقه و درخشش پلانکتون‌ها از جذاب‌ترین برنامه‌های تور بود. باتوجه به همزمانی برنامه رصدی با زمان اوج بارش شهابی جوزایی، تماشای شهاب‌ها لذت حضور در ساحل دریا را چندبرابر می‌کرد. کارشناسان انجمن نجوم خیام ضمن آموزش صورت‌های فلکی،و برخی اجرام سماوی آسمان منطقه، عکاسی نجومی و اسطوره‌های آسمان به سوالات مخاطبین در این زمینه پاسخ دادند.

بازدید از درخت انجیر معابد و ساحل صخره‌ای از برنامه‌های دومین روز تور رصدی گردشگری بارش شهابی جوزایی انجمن نجوم خیام بود.



انجیر معابد